Lake Paringa

19 januari 2016 - Lake Paringa, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het flink geregend. Super fijn dat we lekker een camper hebben, behalve het getik op het dak hebben er geen last van gehad. We rijden vandaag langs Lake  Wanaka en Lake Hawea, wat een prachtig uitzicht. Geen besneeuwde bergtoppen zichtbaar door alle wolken. Op weg naar Haast via de Haast pass komen we langs Blue Pools. We gaan op avontuur en na 1.5 kilometer lopen over een pad naar beneden, 2 bruggen komen we bij prachtig helder blauw bergwater. We moeten natuurlijk ook weer terug en dus omhoog lopen, het laatste stukje draagt papa Niels in de brandweergreep. We kijken ook nog bij Fantail falls, de bezoekers die er komen hebben er tientallen steenmannetje gemaakt. Wij leggen er ook een aantal stenen bij. De weg door de pass in niet erg hoog maar de rivier die we overstekken wel erg woest. Het plaatsje Haast is weinig spannend en we rijden door het regenwoud door naar Lake Paringa. Door de kust, wind en de bergen regent het hier bijna iedere dag van het jaar. Het is dan ook weelderig groen, er staan varens zo hoog als palmbomen en overal groeit mos. We kijken bij het uitkijkpunt Ship Creek, hier komt een van de vele rivieren in de zee. We kamperen op een natuurcamping bij het meer, zijn maar 12 plaatsen en er is alleen één wc. Je moet het kampeergeld in een zakje in een brievenbus doen. Wij hebben alles wat we nodig hebben in de camper. Hier is geen bereik van WiFi of telefoon.

Weer: 14-18 graden

1. Suzan:
    20 januari 2016
    Waarom was ik ook alweer niet stiekem met jullie mee gegaan in de rugzak? ??? ;)